کلیه حقوق این وبلاگ محفوظ می باشد و برداشت مطالب تنها با کسب اجازه مقدور است.

زندگی در ژاپن

Life in Japan

Friday, November 18, 2005

خرافات در ژاپن

ظاهرا جامعه ژاپن هم از شر خرافات در امان نیست! یکی از خرافات رایج در میان ژاپنی ها, نحسی میانسالی است. یعنی افراد در سن 42 سالگی از نظر مردم در وضعیت خطرناک و نحسی بسر می برند و باید تا حد ممکن از مراوده و معامله با آنها پرهیز کرد! تا حدی که برای مثال اگر یک آقا یا خانم ژاپنی تا این سن موفق به ازدواج نشده باشد، بعید است در سن 42 سالگی شانسی برای یافتن همسر مورد نظر بیابد! یا مثلا چنانچه فردی بخواهد سرمایه گذاری یا کار خاصی را شروع کند, سایر افراد در مراوده با او احتیاط می کنند!
جالب این که چنانچه افرادی به این خرافه اعتقادی نداشته و با فرد مزبور مراوده کنند نیز مشمول احتیاط می شوند.
اعتقاد خرافی بر این است که احتمال انواع و اقسام بلاها و بد شانسی و ورشکستگی و حتی مرگ برای خانم و آقای 42 ساله وجود دارد و پس از گذر از این سن, این خطرات و نحسی ها رفع می شود!در واقع بخت افراد در این مقطع سنی دچار تعطیلی موقت می شود و بنابراین فرد نباید بخاطر شکست ها و بد شانسیهایش ناراحتی به خود راه بدهد چون مقصر بخت است نه خودش.

........................................................................................

3 Comments:

At Friday, November 18, 2005 10:59:00 AM, Blogger Unknown said...

ولی من از ژاپنی ها شنیدم بدترین سال زندگی 31 سالگی هست .البته مثل اینکه چند سن مختلف رو نحس میشناسند

 
At Saturday, March 17, 2007 8:09:00 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام و خسته نباشید
من دانشجوی معماری ساکن ایران_ مشهد هستم اگر اجازه بدین از مطالبه فوق العادتون در وبلاگم استفاده کنم؟؟!! و سوال دوم من اینکه شما تنظیمات بلاگ اسپات تغییر دادین چون من با علامتگذاریها در تایپ فارسی خیلی مشکل دارم!!!!؟
خیلی ممنون از وبلاگ خوبتون، شاد و موفق باشید
منتظر میل شما هستم
samira.shalchi@gmail.com
http://www.architectureazad84.blogspot.com

 
At Monday, September 08, 2014 4:19:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked
hard on. Any recommendations?

Feel free to visit my webpage :: sightings.elvissightingbulletinboard.com

 

Post a Comment

<< Home



  • Home صفحه اصلی