کلیه حقوق این وبلاگ محفوظ می باشد و برداشت مطالب تنها با کسب اجازه مقدور است.

زندگی در ژاپن

Life in Japan

Thursday, June 30, 2005

گران ترين شهر جهان

مرسر از معتبرترين مؤسسات تحقيقاتى در زمينه منابع انسانى و اقتصادى است كه معمولاً گزارشهاى سالانه آن براى تعيين حقوق كاركنان شركتهاى بين المللى در كشورهاى مختلف مورد استناد قرار مى گيرد.
اين مؤسسه هر سال هزينه زندگى را در شهر نيويورك آمريكا مبنا قرار داده و هزينه ساير شهرها را با آن مى سنجد.

در گزارش جديد مرسر «توكيو» عنوان گران ترين شهر جهان را به خود اختصاص داده است.رتبه دوم و سوم نيز به ترتيب به شهرهاى «اوزاكا» در ژاپن و لندن در انگليس تعلق گرفته است.

براساس گزارش جديد مرسر،تهران به لحاظ ميزان هزينه زندگى اندكى ارزان تراز شهر «سانتياگو» در شيلى و كمى گران تر از شهر «بلانتير» در مالاوى است. بررسى خبرنگار ايرنا از گزارش مرسر در سه سال متوالى منتهى به ۲۰۰۵ حاكى است كه هزينه زندگى در تهران در اين سالها افزايش داشته، اگر چه رتبه آن به طور پياپى با كاهش همراه بوده است.
در گزارش سال ۲۰۰۳ ميلادى هزینه زندگی در تهران 62/7و رتبه آن نیز 111 بود.
در گزارش سال 2004 مرسر، هزینه زندگی در تهران 63/2 واحد بود که این شهر را در ردیف 122 قرار داده بود.
امسال، رتبه تهران نيز در ميان ۱۴۴ شهر مهم جهان كه هزينه زندگى در آنجا توسط اين مؤسسه برآورد شده، در رديف ۱۲۹ قرار گرفته است.

........................................................................................

4 Comments:

At Thursday, June 30, 2005 8:32:00 AM, Anonymous Anonymous said...

پس با این حساب وای به حال ما که تو توکیو زندگی می کنیم! :)

 
At Thursday, June 30, 2005 8:33:00 AM, Anonymous Anonymous said...

hazineh zengegi momkene dar tehran kam bashad vali daramad ham paiin ast.

 
At Saturday, January 28, 2006 11:58:00 PM, Anonymous Anonymous said...

بيخود نيست که من هزينه ماهانه زندگيم در توکيو چيزي بالاي پانصد هزار ين است ؛ من هميشه فکر مي کردم چرا بايد اين مبلغ هر ماه هزينه زندگيمان شود انصافاً در توکيو هزينه زندگي بالاست و اگر ماهي ششصد هزار ين درآمد نداشته باشم من شخصاً زندگيم خواهد ايستاد ولي تا بحال به ياري يزدان پاک هرگز با وجود چنين هزينه اي در زندگي خود لنگ نزده ام و هميشه شاکر يزدان پاک هستم . با تشکر از شما دوستان

 
At Friday, June 15, 2007 11:24:00 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست عزیز
من می خواستم یکی از عکسای وبلاگتونو کپی کنم اما مثل اینکه اجازه باید بگیرم...........با اجازه شما...اجازه میدن؟

 

Post a Comment

<< Home



  • Home صفحه اصلی